Helsingin Edistyskokoomus: Peli poikki, Junnila ulos!

Junnilan istuminen hallituksessa viestii voittoa heille, joille holokausti on vitsi ja uusnatsius ylpeyden aihe. Kokoomusjohtoisen hallituksen ensimmäinen linjanveto tapahtui ihmisoikeuksien väärälle puolelle. Perussuomalaiset, erityisesti ministeri Junnila, pitävät muita hallituspuolueita pilkkanaan. Kokoomus osoittaa johtajuuden puutetta antaessaan farssin jatkua.

Natsiviittauksia, -symboliikkaa ja ihmisarvon vähättelyä löytyy Junnilan historiasta jatkuvasti lisää. Nämä eivät ole yksittäisiä “vitsejä” tai vahinkoja. Muissa hallituspuolueissa on seurattu mahdollisuuden antamisen periaatteen mukaisesti sivusta, pää on työnnetty pensaaseen eikä varoituksia kuunneltu.

Junnila jopa istui Orpon “vakavassa puhuttelussa” eläinkravatti kaulassaan esittäen, ettei tiedä mitä ja kenelle hän sillä viestittää. Pahoittelut olivat kosmeettisia ja niiden tavoitteena oli pelastaa ministeripesti ja hallitus äänestyksen yli.

Suomalaiseen politiikkaan kuuluu mahdollisuuden antaminen, jossa ministerivalinnat ovat puolueiden omia asioita. Yhdessä sovitaan salkkujako, jonka jälkeen puolueet valitsevat tehtävään osaavimmat ja sopivimmat henkilöt, kuten perustuslakikin edellyttää. Tänä vuonna hyvät tavat on unohdettu ja perussuomalaisten toiminta osoittaa, että hallituksessa ei pärjätä jaloudella.

Vilhelm Junnilan valinta elinkeinoministeriksi oli perussuomalaisilta joko osaamattomuutta tai puhdas provokaatio. Junnilan valinta ja sen jälkeiset viikot luottamusäänestyksineen ovat aiheuttaneet hallitukselle, kokoomukselle ja koko maalle suunnatonta vahinkoa. Halu hallita näyttää arvopohjaa tärkeämmältä, viimeistään kun tyhjää äänestänyt kutsutaan puhutteluun.

Kokoomus, vihellä peli poikki, koska perussuomalaiset eivät näytä sitä tekevän.

Helsingin Edistyskokoomus on Helsingin Kokoomuksen suurin jäsenyhdistys.
Lisätietoja: hallitus@edistyskokoomus.fi

Edellinen